A jó pap is holtig tanul...

2012.03.16 13:16

 

Kavalecz Mihályné, 64 éves kozmetikus hallgató vagyok. Már nem vagyok fiatal mégis itt vagyok köztetek. Számomra eddigi pályafutásomtól egy teljesen eltérő szakmát kezdtem el tanulni. Én is voltam 18 és 20 éves, mint most Ti vagytok. A Zrínyi Ilona Gimnáziumban érettségiztem. Érettségi után két héttel, már itt Nyíregyházán egy megyei vállalat központi irodájában dolgoztam. Úgy alakult, hogy már ilyen fiatalon, még 2 hónap múlva töltöttem be a 18. évet és már dolgozó nő vagyok és még fizetést is kapok.
Szerettem a munkámat, azonnal felismertem, hogy tudásomat bővíteni kell.

Tanulmányaimat munka mellett végeztem, dolgoztam, tanultam, vizsgáztam. Először a képesített könyvelői és pénzügyi ügyintézői képesítést szereztem meg. Majd a mérlegképes könyvelői és az árszakértői felsőfokú szakképesítéseket, aztán az adótanácsadói felsőfokú tanfolyamot végeztem el. Jelenleg regisztrált mérlegképes könyvelő és regisztrált adótanácsadó vagyok, nyugdíjas, munkaviszonyom 2010.05.25.-én ért véget. Hogyan jutottam el ahhoz a döntéshez, hogy kozmetikus tanuló legyek? Mindig nagyon szerettem a szép, ízléses, divatos ruhákat, a szép sminket. Divatbemutatókra jártam, én is szerettem szépítkezni, saját magamat ápolni, sminkelni. Imádom a különlegességeket a jó ízlés határain belül. Az eddigi munkám túl stresszes volt, úgy gondoltam, hogy a tempón lassítani kell, kevesebbet fogok a számvitellel foglalkozni.
Családomban a húgom lánya tanárnőként kb. 3 éve végzett itt, ebben az iskolában mint kozmetikus. Tőle hallottam, hogy nagyon jó ez az egész, az oktatás, a gyakorlat. Neki tanítás után, délutánonként kellemes stresszoldó munka a kozmetika.
Ajándékként engem is leápolt, kellemes volt, és különösen ebben a gyorsan változó gazdasági világban nem árt, ha valaki több lábon áll- mondják sokan.

Én is magamban mérlegeltem, hogy kezdjem el, vagy sem, aztán úgy gondoltam, hogy a tanulás, a tudás még nem ártott meg senkinek sem. Családomtól eltitkolva, nehogy lebeszéljenek, nekivágtam a számomra ismeretlen feladatnak.
Most itt vagyok köztetek, jól érzem magamat, csodálattal nézem és hallgatom oktatóim odaadó előadásait, segítőkészségüket, tudásukat.

Remélem nekem is sikerül, ha én is úgy akarom, hogy kozmetikus lehessek.

Kavalecz Mihályné Klára első éves kozmetikus hallgató